-
Hur hittar jag till er enhet?
Karta finns på på respektive enhets sida, välj fliken ”Enheter". -
Behövs remiss?
Remiss behövs för samtliga undersökningar. Remiss får du till exempel av din husläkare eller annan läkare. Vissa kiropraktorer har rätt att remittera för röntgenundersökning. -
Hur beställer jag mina bilder?
Bilder beställer du genom att logga in i 1177. Sök upp Evidia och skicka ett meddelande. På så sätt har du legitimerat dig och vi vet att bilderna skickas till rätt person. - Har min remiss kommit fram till er?
För att se om din remiss har kommit till oss och följa ditt remissflöde, logga in på Evidias Min sida - Jag har fått en bokad tid sent på kvällen/helgen, stämmer det?
Vi har utökade öppettider kvällar och helger för tidsbokade undersökningar på flera av våra enheter. - Jag kan inte fylla i Hälsodeklarationen på Kivra, det går inte att trycka Ja/Nej.
Det är just nu inte möjligt attt fylla i Hälsodeklarationen på Kivra. - Hur får jag svar på min undersökning?
Svaret på undersökningen får du av din remitterande läkare/vårdgivare. - Jag önskar boka om min undersökning, hur gör jag?
För ombokning kontakta oss via 1177 e-tjänster eller kontakta den enhet som du har din undersökning bokad på. - Hur går undersökningen till?
Information hittar du under fliken Undersökningar.