• Hur hittar jag till er enhet? 
    Karta finns på på respektive enhets sida, välj fliken ”Enheter".

  • Behövs remiss?
    Remiss behövs för samtliga undersökningar. Remiss får du till exempel av din husläkare eller annan läkare. Vissa kiropraktorer har rätt att remittera för röntgenundersökning.

  • Hur beställer jag mina bilder?
    Bilder beställer du genom att logga in i 1177. Sök upp Evidia och skicka ett meddelande. På så sätt har du legitimerat dig och vi vet att bilderna skickas till rätt person.

  • Har min remiss kommit fram till er?
    För att se om din remiss har kommit till oss och följa ditt remissflöde, logga in på Evidias Min sida 

  • Jag har fått en bokad tid sent på kvällen/helgen, stämmer det?
    Vi har utökade öppettider kvällar och helger för tidsbokade undersökningar på flera av våra enheter.

  • Jag kan inte fylla i Hälsodeklarationen på Kivra, det går inte att trycka Ja/Nej.
    Det är just nu inte möjligt attt fylla i Hälsodeklarationen på Kivra.

  • Hur får jag svar på min undersökning?
    Svaret på undersökningen får du av din remitterande läkare/vårdgivare.

  • Jag önskar boka om min undersökning, hur gör jag?
    För ombokning kontakta oss via 1177 e-tjänster eller kontakta den enhet som du har din undersökning bokad på.

  • Hur går undersökningen till?
    Information hittar du under fliken Undersökningar.